Legatura Catre Pagina Principala

 

Vreau sa-mi iau masina. Ce sfaturi imi dati?

 

In ultima vreme ma bate gindul sa-mi cumpar un autoturism. A, nu il iau acum, astea sunt planuri de viitor, insa totusi ma gindesc ca peste citiva ani o sa am suficienti bani pentru a achizitiona unul din vehiculele expuse pe parcursul paginii prezente. Stiu ca unii din voi, cam jumatate, v-ati cumparat limuzina la scurt timp dupa landing (cu bani adusi din tara), si din causa aia va intreb, cam ce imi recomandati? Cunosc ca multi ati ramas cu clanta usii in mina sau alte lucruri care pina la urma sint nimicuri. Important este sa nu iau ceva, de exemplu, blocul motor spart care impiedeca functionarea in parametrii acceptabili, adica cu alte cuvinte nu ma uit la vopsea, rugina pe caroserie, scaune rupte, una doua usi nefunctionale etc. Ma intereseaza sa merg cu masina cel putin un an si daca se poate cheltuieleile de reparatie sa fie sub 300 CAN pe luna, ca dupa cum am inteles cam asta este limita minima.

 

A)

 

B)

 

 

C)

 

D)

 

Ajutati cu ce aveti cu ce puteti, un sfat daca dati este bun si acela. Cum este avantajos, cu rugina mai multa spre rotile din spate sau cele frontale? Acum, daca nu am vehicul motorizat,  nici nu prea stiu bine ce sa intreb, cauza pentru care am marcat pozele cu A)...H) ca sa va fie mai usor cind imi sugerati vreun model. Dati litera si ziceti daca masina respectiva este recomandabila sau nu. O sa argumentati ca ce este pe afara are mai mica relevanta si totul depinde de calitatea componentelor din interiorul caroseriei. Eu asta am, poze de ansamblu cu masinile unor persoane avind venituri foarte mici cum sunt emigrantii. Uitati-va vedeti daca va place si decideti singuri asupra  rentabilitatii venirii in Canada.

 

 

E)

 

F)

 

 

G)

 

H)

 

Pina una alta mi-am luat bicicleta. M-am hotarit in final si am cumparat-o, noua de la un magazin specializat. Nu m-am bagat cu lucruri la mina a doua. A mers, a fost foarte buna. Partea proasta este ca la capitolul rezistenta, rotile si frinele nu sunt fiabile si in cursul iernii am reusit sa o deteriorez considerabil rupind multe spite. Cind le-am inlocuit m-am trezit cu bataie mare stinga - dreapta a cadrului circular pe care actioneaza frinele. Reglarea tensiunii in spite este o treaba de finete si fara o asemenea ajustare rotile fluctueaza si sabotii devin inutili. Trebuie sa mergi incet si sa frinezi cu picioarele. Mijloacele de locomotie fara motor nu sunt nimerite la folosirea pe timp de frig si zapada, ca sa nu mai vorbim de cazaturile pe gheata. Iti fuge bicicleta cu totul in lateral iar tu te prabusesti in partea opusa. E periculos! Mai este un dezavantaj. Operatiunea de pedalare intensiva deterioreaza pantalonii. Ii rareste exact acolo unde te asezi cu ei pe sa si in citeva saptamini trebuie sa-i cosi ca s-au dus. Pina la urma se impune achizitionarea unora noi, in final costurile devenind prohibitive. Un alt mare dezavantaj apare din cauza vintului ce sufla cu putere, mereu. Daca te mimeresti sa-ti vina din fata (cum se intimpla in majoritate situatiilor) este mai bine sa mergi pe jos.

Ca urmare nu uitati, priviti imaginile atasate si spuneti cam ce ar fi mai avantajos sa cumpar. Ma intereseaza experiente concrete si nu lucruri auzite. Adica doresc sfaturi de mina intii pentru achizitionarea unei masini la mina a doua.

 

 

 

Mentiune: Toate fotografiile sunt captate pe strazile orasului Montreal.

 

Pentru alte informatii importante despre Canada dati un click: AICI